Alimentatie corecta in sezonul cald

Inca de cum au inceput sa creasca gradele in termometru, stilul nostru de a gati si de a manca incepe sa se schimbe, de aceea ne-am gandit sa facem un articol in care sa vorbim despre alimentatia corecta in sezonul cald.

Vara, tendinta este de a servi feluri de mancare usoare, racoritoare, multe vitamine si mai putine feluri de mancare grase si fierbinti. Cu toate astea, nu prea renuntam la supe si ciorbe, chiar daca sunt doar de legume.

Stim foarte bine ca vara este periculos sa stam la soare timp indelungat, dar la fel de periculos este si sa avem o alimentatie nepotrivita in care sa servim carne grasa, putine legume sau fructe. Hidratarea este un alt factor important de care trebuie sa tinem cont in sezonul cald. Pe langa aceste lucruri este importanta sa stii  ca vara o vei trece mai usor si sanatos daca vei avea in vedere urmatorii pasi:

Consuma fructe si legume de sezon. De fapt, in fiecare sezon ar trebui sa tii cont de acest lucru. Acestea sunt cele care iti ofera cei mai important nutrient si te vei bucura de ele proaspete, asa cum trebuie. Fructele  precum capsunile, caisele sau ciresele, sunt printre cele pe care le gasesti la tot pasul in lunile de vara si sunt pline de vitamine. Daca vorbim de legume, rosiile, castravetii, ardeii si dovlecelul nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta, fiind proaspete si disponibile in piete.

fructe si legume de sezon

Alege carne usoara, precum pieptul de pui, aripioarele si pulpele. Desi in sezonul cald se poate instala lipsa poftei de carne, totusi trebuie sa stii ca ai nevoie de proteine, asa ca incearca sa incluzi in meniul tau pieptul de pui fript sau in supe, dar si aripioarele sau pulpele. Acestea pot fi combinate in diverse feluri de mancare, cu usurinta.

Carne de pui

Nu renunta la supe si ciorbe. Stim foarte bine ca supele si ciorbele sunt cele mai bogate in vitamine si alti nutrient pentru combinatiile pe care le poti face. Daca nu mai poti consuma ciorbe grase din carne, alege sa gatesti supe de rosii, supe creme de legume, pe care le poti servi reci, direct din frigider.

Salate delicioase cu de toate. Si salatele pot deveni parte din meniul tau  zilnic. Ai grija sa pui in bol aceleasi legume de sezon despre care vorbeam anterior, dar si proteine precum carne de pui, oua sau branzeturi. Pentru un plus de gust, foloseste iaurtul pentru dressing.

 

Nu rata micul dejun. Exista posibilitatea ca pe timp de vara sa fugi de micul dejun, sa consume o cafea si sa incepi programul de munca pentru ca pofta de mancare poate fi schimbata in sezonul cald. Totusi ai grija sa nu o faci. Incearca sa inlocuiesti omletele si terciul de ovaz cu iaurt grecesc si fructe proaspete sau smoothie-uri dulci, gustoase.

 

Asadar, speram sa-ti fie de folos acest articol si cumva, sa reusesti sa ai un stil de viata sanatos chiar si pe timp de vara. Stim foarte bine ca vara ne dorim sa aratam mai bine, sa mai dam jos un kilogram sau doua, tocmai de aceea sfaturile noastre se potrivesc si cu realizarea acestui obiectiv, in caz de nevoie.